Relacja z Profesjonalnych Warsztatów Magazynowych w Europejskim Centrum Logistyki i Rozwoju ILS

Aby uzyskać dostęp do prezentacji podaj swój adres e-mail:

Adres email*:



Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska spółka z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań (dalej: My). Będziemy przetwarzać powyższe dane w celach marketingowych. Przysługuje Ci prawo do cofnięcia zgody na komunikację z naszej strony w każdym czasie. Możesz to łatwo uczynić, dzwoniąc na 61 66 55 800 lub poprzez przesłanie maila na adres: bok@forum-media.pl.

Relacja

Posortowaliśmy teorię i praktykę

Zainteresowanie wizytą w Europejskim Centrum Logistyki i Rozwoju ILS przerosło nasze oczekiwania. 27 lutego br. blisko 90 osób przyjechało do Zakroczymia, by wziąć udział w Profesjonalnych Warsztatach Magazynowych po raz pierwszy organizowanych w obiekcie obsługującym logistycznie Grupę Inter Cars i jej dostawców.

Główna działalność Inter Cars to sprzedaż części zamiennych samochodów osobowych i ciężarowych oraz technika motoryzacyjna. Od ubiegłego roku firma jest także wyłącznym dystrybutorem ciągników siodłowych Ford Trucks. I to właśnie ciągnik tej marki jako pierwszy witał uczestników warsztatów wchodzących do dwa tygodnie wcześniej oddanej do użytku części centrum logistycznego. Od przedstawienia roli ILS w rozbudowanej strukturze Grupy Kapitałowej Inter Cars rozpoczął teoretyczną część warsztatów Łukasz Majcher, dyrektor logistyki ILS. 132 mln sztuk towaru wchodzącego do magazynu rocznie, ponad 3000 pracowników magazynowych, 8800 ciężarówek wyjeżdżających z magazynu z towarem miesięcznie, 300 tras obsługiwanych codziennie i przejeżdżane 1 800 000 km każdego miesiąca – to tylko kilka liczb, które opisują logistykę ILS.

Z Robertem Komarowskim, starszym menedżerem operacji logistycznych ILS, weszliśmy pod dach samego centrum logistycznego i przemierzaliśmy 67 000 m2 powierzchni, dowiadując się, jakie ta kryje instalacje magazynowe. Podzieliliśmy stany magazynowe na poszczególne klasyfikacje wymiarowe i przeszliśmy przez proces przyjęcia towaru, przygotowania i wydania go zgodnie z przyjętymi przez ILS regułami.

Zamówienia ze względu na optymalizację procesu kompletacji oraz wypełnienia opakowań wysyłkowych kumulowane są w instancji tzw. fali do godziny składania zamówień. Po tej godzinie uwalniane są listy kompletacyjne. Fale różnią się od siebie ze względu na rodzaj zamówień, jakie w sobie agregują. Główne rodzaje to fale klienckie, półkowe i kurierskie. Jak w praktyce działa fala? Opowiedział o tym szczegółowo Patryk Cichewicz, menedżer rozwoju systemów logistycznych ILS.

Jak sprawić, by pełnowartościowe produkty jak najszybciej wróciły do sprzedaży? Politykę zwrotów i replenishment oraz wspierające operacje rozwiązania techniczne przybliżyli Krzysztof Lutrowicz, starszy menedżer rozwoju systemów logistycznych ILS, i Marcin Łapiński, menedżer operacji logistycznych ILS.

Omnichannel w świecie B2B i B2C, czyli jakie wyzwania rodzi e-commerce w połączeniu z naziemną siecią dystrybucji w automotive aftermarket, to zagadnienie, z którym zmierzył się Dariusz Łukiewicz, starszy menedżer rozwoju logistyki ILS. Jego zdaniem, dostawcy systemów IT (WMS, ERP) nie nadążają nad rosnącym rynkiem e-commerce oraz zmianami wynikającymi z potrzeb klientów. W poszukiwaniu sposobu na połączenie różnorodnych systemy informatycznych integrujących wiele kanałów sprzedaży pomocna okazała się platforma Linker Cloud. Jej zalety przybliżył uczestnikom Daniel Kiedral, CEO Linker Cloud. Efekt współpracy z ILS to możliwość uruchomienia każdego kolejnego kanału sprzedaży w czasie 2–4 tygodni, a nie jak dotychczas – 6–12 miesięcy.

Redukcja etatów w dziale dostaw o dwa, zmniejszenie ilości pracy odtwórczej, zmniejszenie liczby błędów, płynność potwierdzania dostaw, skrócenie czasu wprowadzania dostaw to efekty pierwszego z projektów – wprowadzenia RPA, który usprawnił współpracę z dostawcami Inter Cars. Krzysztof Lutrowicz opowiedział również o projekcie numer dwa – przygotowaniu przez dostawców towaru według klasyfikacji stosowanej przez ILS. Efekt? Eliminacja dodatkowych transportów wewnątrzmagazynowych, zmniejszenie liczby dostaw do wstępnego sortowania gabarytów, szybsze przyjęcie dostaw do magazynu i eliminacja błędów wynikających z relokacji palet.

Jak zadbać o sprawne funkcjonowanie zaawansowanych systemów automatycznych? Stosując producencki model utrzymania ruchu. Dostawca usług UR wspiera ILS w rozwoju oprogramowania: opracowaniu modyfikacji oprogramowania oraz przygotowywania formularza SMR (Software Modification Request), zarządzaniu projektem, implementacją oraz testami nowych funkcjonalności lub modyfikacji, szkoleniu pracowników, w pozyskiwaniu danych do analiz z poszczególnych systemów, modyfikacjach mechanicznych oraz usprawnieniach. Sugeruje także zmiany systemowe, mechaniczne oraz wskazuje wąskie gardła systemu. Zdaniem Marcina Łapińskiego, zewnętrzny dostawca UR widzi instalację z innej perspektywy niż użytkownicy bezpośrednio związani z procesem. Ponadto ma doświadczenie i benchmark w stosunku do instalacji innych klientów.

Po „nasączeniu” uczestników wiedzą teoretyczną nadszedł czas na jej zderzenie z rzeczywistością. Pod przewodnictwem praktyków-pracowników centrum logistycznego wyruszyliśmy na blisko dwugodzinną wycieczkę po obiekcie. Nie brakowało szczegółowych pytań, na które odpowiadali nasi gospodarze oraz zaproszeni partnerzy wydarzenia.

Fotogaleria

Warsztaty poprowadzili:

Łukasz Majcher
Logistics Director
ILS – GK Inter Cars S.A.
 

---

Krzysztof Lutrowicz
Senior Logistics Development Manager
ILS – GK Inter Cars S.A.
 

Zdobytą w Holandii wiedzę kierunkową z Zarządzania Łańcuchem Dostaw, pogłębioną studiami MBA, wykorzystuje od kilkunastu lat na różnych polach logistyki. Jego profesjonalne zainteresowania obejmują współpracę z dostawcami, poprzez optymalizację procesów magazynowych, modelowanie sieci dystrybucyjnej, na obsłudze klienta ostatecznego kończąc. Dzięki zebranemu doświadczeniu min. z obszaru IT we wdrażaniu rozwiązań dla systemów WMS i ERP oraz zrealizowanym uruchomienia nowych magazynów specjalizuje się w tłumaczeniu potrzeb biznesowych na język logistyki.

Dariusz Łukiewicz
Senior Logistics Systems Development Manager
ILS – GK Inter Cars S.A.

Menager odpowiedzialny za rozwój systemów IT w spółce ILS sp. z o.o. będącej operatorem logistycznym w grupie kapitałowej Inter Cars S.A. Ukończył studia na Politechnice Warszawskiej. Posiada ponad 16-sto letnie doświadczenie w: realizacji wdrożeń systemów IT klasy ERP oraz WMS w tym SAFO, ASSECO.WMS, PSIwms, tworzeniu oraz wdrażaniu programów wspierających transport tj.: Transport Management System, Proof of Delivery (obsługa ostatniej mili), analizie i optymalizacji procesów biznesowych; wdrażaniu systemów do starowania automatyką magazynową WCS oraz MFC we współpracy z BEUMER, WDX oraz REGALUX. Specjalizuje się w optymalizacji procesów biznesowych, negocjacjach, rozwoju systemów IT oraz budowaniu strategii organizacji. Zarządza kilkunastoosobowym zespołem z którym usprawnia procesy w regionalnych centrach dystrybucji w Polsce (Zakroczym, Sosnowiec) oraz w innych krajach za pomocą dostępnych technologii. Koordynuje realizację portfela projektów rozwojowych. Ponadto jest odpowiedzialny za: dostosowanie organizacji do potrzeb obsługi wielu kanałów sprzedaży w szczególności e-commerce, zarządzanie wdrożeniami oraz rozwojem systemów informatycznych, podzielonych na zwinne zespoły produktowe; budowanie analiz kosztów operacji w oparciu o metodę TD ABC oraz zarządzanie zespołem analityków biznesowych.

Robert Komarowski
Senior Logistics Operations Manager
ILS – GK Inter Cars S.A.
 

Absolwent Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie. W Grupie Kapitałowej Inter Cars S.A pracuje od 2002 roku. W zarządzaniu wieloosobowymi zespołami czuje się jak ryba w wodzie. Największe zrealizowane projekty to operacyjne uruchomienie Europejskiego Centrum Rozwoju i Logistyki w Zakroczymiu oraz Magazynu Dystrybucyjnego w Sosnowcu, które dziś obsługują łącznie ponad 85% operacji realizowanych w Polsce. W swojej pracy może pochwalić się m.in.: sukcesami w realizacji projektów związanych z rozwojem systemu WMS oraz wdrożeniem kompleksowej obsługi klienta 3PL. Wiedzę i umiejętności analityczne, przekłada na kreowanie i ciągłą optymalizację procesów logistycznych, osiągając finalnie zakładane wydajności operacyjne. Wieloletnie i przekrojowe doświadczenie wykorzystuje dziś na skuteczne zarządzanie Centralnymi Magazynami Dystrybucyjnymi ILS w Polsce, które swoim zasięgiem obejmują Kraje Europy Środkowo-Wschodniej.

Patryk Cichewicz
Logistics Systems Development Manager
ILS – GK Inter Cars S.A.

Z grupą kapitałową Inter Cars i logistyką związany od 2008 roku. Pracę w grupie rozpoczynał jako magazynier i krok po kroku przechodził ścieżkę kariery. Aktualnie jako menedżer w Dziale Rozwoju Systemów Logistycznych odpowiada za rozwój systemów WMS, WCS, MFC. Największe zrealizowane projekt to: Wdrożenie systemu TMS. Niestandardowy model multiorder pickingu dla towarów gabarytowych (WMS). Uruchomienie funkcjonalności magazynu falowego wraz z obsługą automatyki do sortowania i konsolidacji (put-to-light) w regionalnym centrum dystrybucji ILS na śląsku (WMS).

Marcin Łapiński
Logistics Operations Manager
ILS – GK Inter Cars S.A.
 

Absolwent Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Z logistyką magazynową związany od ponad 6 lat, w której fascynuje go przede wszystkim możliwość usprawnienia procesów oraz zastosowania automatyki w celu budowania przewagi konkurencyjnej i optymalizacji kosztów. Największe jego projekty to głównie Europejskie Centrum Logistyki i Rozwoju ILS w Zakroczymiu, gdzie był odpowiedzialny za wypracowanie koncepcji, jej realizację, montaż wyposażenia intralogistycznego a także uruchomienia i przekazanie do działań operacyjnych. Ostatnio zaangażowany w instalację automatyki sortowania oraz konsolidacji w kolejnej lokalizacji ILS. Jednocześnie był zaangażowany w solution design i uruchomienie obsługi logistycznej dla liczącego się w branży klienta z branży automotive aftermarket.

GOSPODARZ WYDARZENIA:

www.ilslogistics.eu
www.intercars.pl

Grupa Inter Cars, założona w 1990 r. w Warszawie, to obecnie lider w branży automotive aftermarket w CEE i wicelider na tym rynku w całej Europie. Główną działalnością grupy jest sprzedaż części zamiennych samochodów osobowych i ciężarowych oraz technika motoryzacyjna. Inter Cars obecny jest na siedemnastu europejskich rynkach. Posiada blisko 250 filii w Polsce i ponad 300 w pozostałych krajach regionu centralnej i wschodniej Europy. Do tego dochodzi jeszcze obejmująca cały kraj sieć ponad tysiąca warsztatów.

ILS to spółka utworzona w 2013 r. z działu logistyki Inter Cars, która świadczy usługi dystrybucji, spedycji oraz logistyki kontraktowej/3PL dla Grupy Inter Cars oraz dla jej dostawców.

EUROPEJSKIE CENTRUM LOGISTYKI I ROZWOJU ILS W ZAKROCZYMIU

Do końca roku 2016 dotychczasowe centrum logistyczne Inter Cars znajdowało się w Czosnowie. Stamtąd towary trafiały do mniejszych centrów dystrybucyjnych w całej Europie, które z kolei dostarczały towar warsztatom oraz klientom. Jednakże liczba magazynowanych i wysyłanych części zapasowych przerosła z czasem możliwości starego centrum logistycznego. Kierownictwo firmy zdecydowało się więc zbudować nowe, zautomatyzowane Europejskie Centrum Logistyki i Rozwoju w Zakroczymiu, 25 kilometrów od Warszawy oraz 3 km w linii prostej od Lotniska w Modlinie. To jeden z najnowocześniejszych magazynów nie tylko w Polsce, ale także w Europie w branży automotive aftermarket. Powierzchnie wszystkich magazynów dostępnych na terenie tego Centrum Logistycznego to 45 000 m² podzielonych na cztery hale: główną 30 000 m² dla towarów nie wymagających specjalnie oddzielonych stref składowania (np.: filtry powietrza bądź klocki hamulcowe) a także trzech dodatkowych hal (powierzchnia każdej to 5000 m2), których składowane są towary wymagające oddzielnych stref składowania (oleje oraz opony). Główna hala magazynowa posiada, 4-poziomową zabudowę regałową o powierzchni 14 000 m2 na jednym poziomie oraz system przenośników o łącznej długości ok. 11 km, który połączony jest dodatkowo z dwoma nowoczesnymi sorterami. Tak wyposażony centrum dystrybucyjne, jest w stanie w ciągu jednego dnia posortować nawet 500 000 sztuk i wydać do 60 000 paczek. Obecnie obiekt jest w trakcie rozbudowy i od I kw. 2020 r. obiekt będzie posiadał już 67 000 m2 powierzchni magazynowej.

PARTNERZY WYDARZENIA:
PARTNER SREBRNY
PARTNERZY